كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1400/5/11 دوشنبه
دورهمی خانوادگی بیشترین عامل ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان روند ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را صعودی اعلام کرد و گفت: متاسفانه بیشتر موارد ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان ناشی از دید و بازدید خانوادگی است.

.

 

دکتر شکراله ‌سلمان‌زاده بیان کرد: وضعیت شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کاملا قرمز و بسیار خطرناک است. با توجه به وضعیت جسمانی بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها باید تمام بیماران را از نوع ابتلا به گونه دلتا دانست که هم اکنون در کل کشور منتشر شده است.
وی علایم کرونا دلتا را همانند سرماخوردگی دانست و افزود: در نوع جهش‌یافته کرونا ابتدا و به سرعت دستگاه تنفسی فوقانی بیمار درگیر و پس از آن بیماری گسترش و منجر به بستری بیمار می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و واکسیناسیون را تنها راه مبارزه با فراگیری ویروس کرونا دانست و بیان کرد: متاسفانه تاکنون فقط ۴۰ تا ۵۰ درصد از گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا در این منطقه برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند.
وی افزود: هم اکنون کار واکسیناسیون گروه‌های هدف و مشاغل اعلام شده و افراد ۴۵ سال به بالا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در حال انجام است و مشکلی در تامین واکسن وجود ندارد.
سلمان‌زاده گفت: با  توجه به قرار گرفتن شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان در وضعیت قرمز کرونایی، مشاغل گروه‌های ۲ ، سه و چهار تعطیل، و فعالیت باشگاه‌های ورزشی ممنوع و رستوران‌ها و فست‌فودهای سطح شهر موظف به ارایه خدمات به صورت بیرون‌بر هستند؛ همچنین ادارات باید با دو سوم نیروهای خود فعالیت کنند و در صورت تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

https://abadanums.ac.ir/portal/home

 

نسخه قابل چاپ
بیشتر