اخبار و رویدادهای مهم

.

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان

1403/2/3 دوشنبه

سرپرست مرکز بهداشت آبادان از آغاز واکسیناسیون پنوموکوک در این شهرستان برای نوزادان خبر داد.

دکتر روح الله شکری در گفتگو با خبرنگار وبدا در آبادان اظهار نظر کرد: ایمن‌سازی یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی  است، نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه خیلی مهم است. پس از تامین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله‌ی دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تاثیر عمده‌ای  در کاهش مرگ و میر و ناتوانی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ما کودکان علیه ۱۰بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

شکری ادامه داد: به برکت فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور ما توانستیم در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برداریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یکسالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماریهای ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماریهای ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می شود. این باکتریها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی(عفونت خون) است. این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر ۵سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی،۴ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

آرشیو
كلمات كليدي :آغاز واکسیناسیون پنوموکوکمرکز بهداشت آبادانسلامت خانواده و مردمی سازی سلامت
نسخه قابل چاپ
تعداد بازديد اين صفحه: 13446998
تعداد بازديد پورتال: 15049497
آخرين ويرايش صفحه
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 07:47:47
تم سایت
تیره روشن
تغییر اندازه فونت
ب+ ب ب-
اندازه نمایش صفحه
بزرگتر پیش فرض کوچکتر
فاصله بین خطوط و کلمات
+ پیش فرض -
بازگشت به حالت پیش فرض