اخبار و رویدادهای مهم

.

فراهم شدن راه‌اندازی مرکز نفس در شادگان

1403/1/27 دوشنبه

در راستای اجرای ماده ۵۶ قانون حمایت از جوانی جمعیت، کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدا از آبادان، ظهر امروز در راستای اجرای ماده ۵۶ قانون حمایت از جوانی جمعیت، کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اعضای این کارگروه در محل معاونت بهداشت برگزار شد.
دکتر عبداله خوان‌زاده هدف از تشکیل این کارگروه را اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی جامعه پزشکی پیراپزشکی، داروخانه‌ها، عطاری‌ها و تجهیزات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی در زمینه دستورالعمل‌ها قوانین و مجازات‌های مرتبط با سقط جنین عمدی دانست و همچنین ترویج رویه‌های فرهنگ‌سازی جهت ارتقاء آگاهی، نگرش و عملکرد ارائه‌دهندگان، خدمت‌گیرندگان خدمات سلامت و جامعه را از دیگر اهداف این کارگروه عنوان کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر ساماندهی فرایند کشف و شناسایی جرائم مرتبط با سقط جنین عمدی، همراهی و همکاری مراجع قضایی و نهادهای امنیتی را برای ساماندهی فرایند معرفی متخلفین به مراجع قضایی و پیگیری احکام صادره از سوی این مراجع برای متخلفین را خواستار شد.
خوان‌زاده افزود: در راستای اجرای مصوبات این کارگروه و به منظور پیشگیری از سقط جنین  ۲مرکز نفس (نجات فرزند سقط) را در شهرهای آبادان و خرمشهر تجهیز و راه‌اندازی کرده‌ایم و مقدمات راه‌اندازی این مرکز در شهرستان شادگان نیز فراهم شده است و به زودی راه‌اندازی و در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.
در پایان این کارگروه مصوباتی نیز با محوریت آموزش و اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده در این زمینه به تصویب رسید.
آرشیو
كلمات كليدي :فراهم شدن راه‌اندازی مرکز نفس در شادگانکارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنیندکتر عبداله خوان‌زاده
نسخه قابل چاپ
تعداد بازديد اين صفحه: 13423605
تعداد بازديد پورتال: 15020887
آخرين ويرايش صفحه
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 14:35:24
تم سایت
تیره روشن
تغییر اندازه فونت
ب+ ب ب-
اندازه نمایش صفحه
بزرگتر پیش فرض کوچکتر
فاصله بین خطوط و کلمات
+ پیش فرض -
بازگشت به حالت پیش فرض