اخبار و رویدادهای مهم

.

راه‌اندازی مرکز درمان حیوان‌گزیدگی در آبادان

1403/1/20 دوشنبه

سرپرست مرکز بهداشت آبادان از تجهیز و راه‌اندازی مرکز درمان حیوان گزیدگی (سایت هاری) در این شهرستان خبر داد.

دکتر روح‌اله شکری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار کرد: با توجه به اهمیت بیماری هاری و لزوم درمان موارد حیوانگزیده به منظور پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری هاری، مرکز درمان حیوان‌گزیدگی آبادان با هدف ارائه خدمات درمانی تجهیز شد.

وی تاکید کرد که بیماری هاری یکی از مهمترین بیماریهای مشترک بین حیوان و انسان است که در خیلی از مناطق جهان شایع است و در کشور ما نیز یک اولویت بهداشتی مهم به شمار می‌آید. با توجه به درصد کشندگی بیماری یادشده، برنامه مراقبت و پیگیری تمام آسیب‌دیدگان حیوان‌گزیدگی توسط کارشناسان مرکز بهداشت در حال اجرا است.

این مقام مسئول مرکز بهداشت آبادان، اقدامات درمانی افراد حیوان‌گزیده در مرکز درمان حیوان‌گزیدگی را شستشوی محل زخم با آب وصابون به مدت ۱۵تا ۲۰ دقیقه، تزریق واکسن هاری و تزریق سرم ضدهاری برشمرد و گفت: در صورت نیاز، ارائه این خدمات برای افراد حیوان‌گزیده در ساعت اداری در مرکز درمان حیوان‌گزیدگی واقع در مرکز خدمات جامع سلامت امام خمینی(ره) و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل در اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه‌شده در این مرکز رایگان است، خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز در صورت هر گونه مواجهه با حیوان‌گزیدگی هر چه سریعتر به مرکز یادشده مراجعه نمایند.

آرشیو
كلمات كليدي :راه‌اندازی مرکز درمان حیوان‌گزیدگی در آبادانمرکز بهداشت آبادانمرکز خدمات جامع سلامت امام خمینی(ره)
نسخه قابل چاپ
تعداد بازديد اين صفحه: 13424165
تعداد بازديد پورتال: 15021533
آخرين ويرايش صفحه
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 14:35:24
تم سایت
تیره روشن
تغییر اندازه فونت
ب+ ب ب-
اندازه نمایش صفحه
بزرگتر پیش فرض کوچکتر
فاصله بین خطوط و کلمات
+ پیش فرض -
بازگشت به حالت پیش فرض