اخبار و رویدادهای مهم

.

کسب رتبه A توسط آزمایشگاه کنترل کیفی معاونت غذا و دارو آبادان

1402/12/29 سه‌شنبه

آزمایشگاه کنترل کیفی معاونت غذا و دارو آبادان در رقابت با آزمایشگاه‌‌های کنترل کیفی معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور رتبه A را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار وب‌دا از آبادان، با تلاش کارشناسان آزمایشگاه کنترل کیفی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان در آزمون مهارت (Proficiency Test) ارزیابی میزان فروسولفات نمونه‌ی پرمیکس در رقابت با آزمایشگاه‌ های کنترل کیفی معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور، موفق به کسب رتبه A شد.
یکی از مهمترین ابزارها برای حصول اطمینان از اندازه‌گیری کیفیت خدمات و تایید شایستگی آزمایشگاه‌ها، ارزیابی عملکرد فنی آن‌ها است که سنجیده‌ترین شکل این ارزیابی، شرکت در آزمون‌های مهارت (Proficiency Test : PT) است.
آزمایشگاه‌های شرکت‌کننده در آزمون مهارت با هدف مقایسه عملکرد خود با سایر آزمایشگاه‌‌های فعال کشور اقدام به شرکت در این رقابت می‌کنند.
همچنین از مهم‌ترین مزایای شرکت در آزمون مهارت را می‌توان پی‌بردن به جزئیات فنی و خودارزیابی آزمایشگاه، ردیابی و پایش عملکرد آزمایشگاه در زمان‌‌های مختلف، اطلاع از خطاهای موجود و سیستماتیک به منظور رفع و بهبود آنها، پایش کارشناسان و ارزیابی اپراتورها نام برد.
این موفقیت نشان‌دهنده تعهد و تلاش بی‌وقفه کارکنان پرتلاش و مجرب این آزمایشگاه در راستای حصول اطمینان از اندازه گیری‌ها، کیفیت و تضمین خدمات آزمایشگاهی و در نتیجه حفظ رسالت اصلی خود برای مشارکت مسئولانه در جهت صیانت از سلامت مردم منطقه است.
در همین راستا شماره تلفن گویای ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان گرامی است.
آرشیو
كلمات كليدي :معاونت غذا و داروآزمایشگاه کنترل کیفیدانشگاه علوم پزشکی آبادان
نسخه قابل چاپ
تعداد بازديد اين صفحه: 13405851
تعداد بازديد پورتال: 14998081
آخرين ويرايش صفحه
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 09:48:47
تم سایت
تیره روشن
تغییر اندازه فونت
ب+ ب ب-
اندازه نمایش صفحه
بزرگتر پیش فرض کوچکتر
فاصله بین خطوط و کلمات
+ پیش فرض -
بازگشت به حالت پیش فرض