اخبار
1398/8/22 چهارشنبه
به مناسبت روز جهانی غذا
مسابقه غذای سالم به مناسبت روز جهانی غذا در دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد
به مناسبت روز جهانی غذا و به میزبانی معاونت غذا و دارو آبادان مسابقه غذای سالم در دانشکده علوم پزشکی آبادان با شعار رفتار ما آینده ما را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان:

همزمان با هفته جهانی غذا، مسابقه غذای سالم به میزبانی معاونت غذا و دارو آبادان در محل دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مسابقه غذاهای سالم و سنتی توسط بانوان شرکت کننده تهیه و در معرض نمایش قرار گرفت.

 گفتنی است در این مراسم دکتر هدا مجیری معاون غذا و دارو ،مهندس جهاد امیری، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو آبادان و کارشناسان این معاونت و همچنین پرسنل دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور داشتند.

دکتر مجیری در این خصوص گفت: هدف از برگزاری این مراسم، ترویج، آموزش و تأکید بر مصرف غذای سالم در بین مردم، بالا بردن سواد سلامت، آموزش فواید غذای سالم و آشنایی با نشانگر رنگی تغذیه ای و ارزش‌های غذایی برای گروه‌های مختلف سنی برگزار و بیش از چند نوع غذای محلی و مختلف تهیه و در معرض دید قرار گرفت.

وی افزود: انتخاب گروه‌ها غذایی، انتخاب نوع مواد مصرفی ،روش پخت و طعم و مزه و زیبایی ظاهری و با تأکید بر کاهش مصرف قند، ،چربی و نمک از ملاک‌های ارزیابی غذاهای پخته‌شده توسط شرکت‌کنندگان بوده و بر همین اساس بهترین غذاها توسط کارشناس معاونت غذا و داروی آبادان انتخاب و به شرکت‌کنندگان برتر جوایزی اهدا شد.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ غذای سالم و به‌ویژه سنتی،محلی و دوری از غذاهای فست فودی ،آشنایی با تجربیات و آموخته‌های دیگران و تنوع غذاهای اصیل ایرانی از دیگر اهداف این مسابقه بوده است.

ایشان در پایان ازعوامل اجرایی در برپایی منظم برنامه تلاش بسیار داشتند تشکر و قدردانی نمودند.

گفتنی است شعار امسال هفته جهانی غذا "رفتار ما آینده ما را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی" و شعار ملی  "اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت" می باشد.

تمامی حقوق متعلق به دانشگاه علوم پزشکی آبادان می باشد .

www.aums.ir