اطلاعیه ها
1397/8/8 سه‌شنبهمعاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد
خرید 3میلیارد و 500میلیون ریال دارو و ملزومات مصرفی پزشکی برای خدمات‌رسانی در مرز شلمچه
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از خرید 3میلیارد و 500میلیون ریال دارو ملزومات مصرفی پزشکی برای خدمات‌رسانی در مرز شلمچه خبر داد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان :دکتر هدا مجیری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا در آبادان اظهار کرد: تخصیص یک میلیارد و 550میلیون ریال دارو و یک میلیارد 950 میلیون ریال ملزومات مصرفی پزشکی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی امسال تا به امروز اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: در درمانگاه موقت دانشکده علوم پزشکی آبادان در شلمچه اقلام دارویی به مقدار کافی وجود دارد و به صورت رایگان در اختیار زوار قرار داده شد.
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: این داروها و خدمات در داروخانه درمانگاه موقت بیمارستان صحرایی دانشکده مستقر در مرز شلمچه از 2 هفته قبل از اربعین حسینی و تا یک هفته بعد از روز اربعین با تشخیص پزشک بین زائران نیازمند دارو توزیع می شود.
وی اضافه کرد: این داروها شامل داروهای عمومی، سرماخوردگی، آنتی‌هیستامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای فشار خون و بیماران دیابتی و انواع سرم‌ها تزریقی هستند.
دکتر مجیری خاطرنشان کرد: با بررسی نیازهای دارویی اربعین سال گذشته و نیاز‌سنجی داروهای امسال، فهرست دارویی جدید تعیین و خریداری شد.
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان خلاصه ایی از اقدامات صورت گرفته معاونت غذا و دارو در ایام اربعین را شرح داد:
 
1- برگزاری جلسات با عنوان کمیته اربعین بصورت داخلی
2- تنظیم فارماکوپه جهت خریداری داروهای اربعین
3- تنظیم شیفت های حضور پرسنل معاونت غذا و دارو که متشکل از داروساز و کارشناس امور دارویی جهت حضور در داروخانه مستقر در مرز شلمچه
4- استفاده از دانشجویان به عنوان نیروی کمکی در داروخانه در قالب شیفت های 12 ساعته
5- راه اندازی داروخانه در مرز شلمچه حاویی لیست فارماکوپه متشکل از 132 شکل دارویی
6- نظارت مستمر بر موجودی داروخانه و تامین اقلام مورد نیاز بر اساس لیست اعلامی
7- هماهنگی با داروخانه های شبانه روزی معین و تمامی بیمارستانها جهت تامین داروها و ملزومات مصرفی

بیشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 262003
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103545616 تعداد بازديد زيرپورتال: 3489428 اين زيرپورتال امروز: 6005 سایت در امروز: 210739 اين صفحه امروز: 343