اخبار
1398/8/22 چهارشنبهبه مناسبت روز جهانی غذا
آیین تجلیل از مسئولان فنی برتر شرکت‌های تولیدی مواد غذایی جنوب غرب خوزستان
آیین تجلیل از مسئولان فنی برتر شرکت‌های تولیدی مواد غذایی جنوب غرب خوزستان با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان، دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این آیین که به میزبانی معاونت غذا و دارو این دانشکده برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای عجیبی زندگی می‌کنیم و در برخی نقاط آن مردم از گرسنگی مفرط رنج می‌برند و در برخی نقاط دیگر مصرف بیش از حد غذا باعث ایجاد بیماری می‌شود که این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به این مهم که در دوره گذار اپیدمیولوژیک بیماری‌ها از واگیر به غیرواگیر هستیم، افزود: مصرف بالای نمک و چربی، همچنین فعالیت کم و استعمال سیگار و مصرف الکل در تغییر سبک زندگی تاثیر منفی بسیار زیادی داشته‌اند که این موضوع ماموریت ما را از کنترل بیماری‌های واگیر به غیرواگیر تغییر داده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان این موضوع که رژیم غذایی مناسب در کنترل بیماری‌های یادشده بسیار تاثیرگذار هستند، گفت: در تعالیم اسلامی نیز به این موضوع اشاره شده است و وظیفه ما است که رفتار تغذیه‌ای سالم را از کودکی به فرزندان‌مان آموزش بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این روزها در تمام دنیا با پدیده‌ای با عنوان «مرگ زودرس» مواجه هستیم که در 30تا 69سالگی اتفاق می‌افتد که این مرگ ها غالبا به خاطر تغذیه نامناسب است و آمارها حاکی‌ست که 60درصد مرگ‎های غیرواگیر زودرس هستند و وظیفه ما است که جلوی این مرگ‌ها را بگیریم.

دکتر سلمان‌زاده با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی و ایمنی غذایی بیان کرد: غذای سالم الزاما گران نیست و گاهی قیمت یک پیتزا به اندازه 10 وعده غذای سالم است.

وی اضافه کرد: مطمین هستم که با تلاش و همت همانطور که غول بیماری‌‎های واگیر به زانو درآمد، بیماری‌های غیرواگیر نیز کنترل خواهند شد.

در این آیین که به مناسب هفته غذا و با شعار «رفتار ما آینده ما را می‌سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی» شکل گرفت، دکتر هدی مجیری، معاون غذا و دارو، دکتر آرش یلالی، معاون بهداشت، دکتر حجت‌اله جانبی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان، جمعی از مدیران این دانشکده و دکتر سید مهدی موسوی، نماینده سازمان منطقه آزاد اروند حضور داشتند.

در پایان مراسم از 4 مسئول فنی برتر شرکت‌های تولیدی مواد غذایی آبادان، خرمشهر و شادگان تقدیر به عمل آمد.


تعداد بازديد اين صفحه: 164478
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103531178 تعداد بازديد زيرپورتال: 3489169 اين زيرپورتال امروز: 5747 سایت در امروز: 196301 اين صفحه امروز: 36