اخبار
1398/8/22 چهارشنبهبه مناسبت روز جهانی غذا
مسابقه غذای سالم به مناسبت روز جهانی غذا در دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد
به مناسبت روز جهانی غذا و به میزبانی معاونت غذا و دارو آبادان مسابقه غذای سالم در دانشکده علوم پزشکی آبادان با شعار رفتار ما آینده ما را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان:

همزمان با هفته جهانی غذا، مسابقه غذای سالم به میزبانی معاونت غذا و دارو آبادان در محل دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مسابقه غذاهای سالم و سنتی توسط بانوان شرکت کننده تهیه و در معرض نمایش قرار گرفت.

 گفتنی است در این مراسم دکتر هدا مجیری معاون غذا و دارو ،مهندس جهاد امیری، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو آبادان و کارشناسان این معاونت و همچنین پرسنل دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور داشتند.

دکتر مجیری در این خصوص گفت: هدف از برگزاری این مراسم، ترویج، آموزش و تأکید بر مصرف غذای سالم در بین مردم، بالا بردن سواد سلامت، آموزش فواید غذای سالم و آشنایی با نشانگر رنگی تغذیه ای و ارزش‌های غذایی برای گروه‌های مختلف سنی برگزار و بیش از چند نوع غذای محلی و مختلف تهیه و در معرض دید قرار گرفت.

وی افزود: انتخاب گروه‌ها غذایی، انتخاب نوع مواد مصرفی ،روش پخت و طعم و مزه و زیبایی ظاهری و با تأکید بر کاهش مصرف قند، ،چربی و نمک از ملاک‌های ارزیابی غذاهای پخته‌شده توسط شرکت‌کنندگان بوده و بر همین اساس بهترین غذاها توسط کارشناس معاونت غذا و داروی آبادان انتخاب و به شرکت‌کنندگان برتر جوایزی اهدا شد.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ غذای سالم و به‌ویژه سنتی،محلی و دوری از غذاهای فست فودی ،آشنایی با تجربیات و آموخته‌های دیگران و تنوع غذاهای اصیل ایرانی از دیگر اهداف این مسابقه بوده است.

ایشان در پایان ازعوامل اجرایی در برپایی منظم برنامه تلاش بسیار داشتند تشکر و قدردانی نمودند.

گفتنی است شعار امسال هفته جهانی غذا "رفتار ما آینده ما را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی" و شعار ملی  "اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت" می باشد.


تعداد بازديد اين صفحه: 164460
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103488777 تعداد بازديد زيرپورتال: 3488125 اين زيرپورتال امروز: 4722 سایت در امروز: 153900 اين صفحه امروز: 18