اخبار
1398/8/20 دوشنبهبه مناسبت هفته جهانی غذا صورت پذیرفت
برگزاری دوره آموزشی محصولات غذایی تراریخته، برچسب اصالت كالا، نشانگر رنگی تغذیه ای در سومین روز هفته غذا
به مناسبت روز جهانی غذا معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان دوره های آموزشی آشنایی با محصولات تراریخته و شناسایی اصالت کالای سلامت محور و آشنایی با نشانگرهای رنگی تغذیه ای را برای دانشجویان برگزار کرد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان:

به مناسبت هفته جهانی غذا و همچنین به منظور توسعه و ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان در خصوص آشنایی با محصولات تغییر ژنتیک یافته، آشنایی و روش های استعلام برچسب  اصالت کالای سلامت محور، تشخیص کالای  اصل از قاچاق و تقلبی و همچنین آشنایی با نشانگرهای رنگی تغذیه ای  در راستای فرهنگ سازی ،اطلاع رسانی ،تغذیه سالم  و ارتقا سطح آگاهی و ارتقا کیفیت زندگی ، در روز دوشنبه سومین روز از هفته غذا، توسط  مهندس حسن دهقان کارشناس ناظر بر مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی   معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان برای دانشجویان برگزار گردید.

در این کلاس آموزشی، در خصوص اهمیت درج  برچسب نشانگر رنگی تغذیه ای محصولات و آشنایی با آن ،محتویات درج شده در برچسب ،انتخاب آگاهانه محصولات با توجه به شرایط جسمی با اولویت تغذیه مناسب همچنین آشنایی با برچسب اصالت کالا ،راههای تشخیص محصولات آرایشی تقلبی و روش های استعلام با برنامه TTAC،آشنایی با محصولات ترا ریخته و اهمیت درج لوگوی تراریختگی روی برچسب محصولات   توضیحاتی ارائه گردید و به سوالات مطرح شده پیرامون موضوعات دوره آموزشی  توسط کارشناس فوق الذکر پاسخ داده شد.

قابل ذکر است که  شعار روز جهانی غذا برای امسال "رفتار ما آینده ما را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی" و شعار ملی  "اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت" می باشد.


تعداد بازديد اين صفحه: 164499
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103582220 تعداد بازديد زيرپورتال: 3490113 اين زيرپورتال امروز: 784 سایت در امروز: 10378 اين صفحه امروز: 8