كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1398/9/20 چهارشنبهرئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد            
ثبت 2000 پرونده مراقبت برای بیماران دیابتی در کلینیک‌های دیابت آبادان
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ثبت نزدیک به 2هزار پرونده مراقبت برای بیماران دیابتی در کلینیک‌های دیابت بیمارستان های شهید بهشتی و آیت اله طالقانی این شهرستان خبر داد.

.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ثبت نزدیک به 2هزار پرونده مراقبت برای بیماران دیابتی در کلینیک‌های دیابت بیمارستان های شهید بهشتی و آیت اله طالقانی این شهرستان خبر داد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وبدا در آبادان اظهار داشت: از بهمن ماه سال 97 تاکنون برای 1241 بیمار مبتلا به دیابت و 60 بیمار مبتلا به فشارخون در کلینیک بیمارستان طالقانی و 740 بیمار دیابتی و 321 بیمار مبتلا به فشار خون در بیمارستان شهید بهشتی پرونده مراقبت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی کلینیک‌های دیابت در بیمارستان‌های آبادان یاری رساندن به افراد دیابتی در اصلاح شیوه زندگی و بکارگیری صحیح مداخلات دارویی و پیگیری منظم قند خون است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: این کلینیک‌ها در راستای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به دیابت، شناسنامه‌دار کردن بیماران، پیگیری عوارض در بیماران دیابتی و کمک به بهبود کیفیت و کنترل عوارض دیابت با حضور متخصص داخلی و متخصص تغذیه در بیمارستان‌های آبادان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: برای ارائه مداخلات بهبود شیوه زندگی و همچنین تجویزهای دارویی و پیگیری کنترل قند خون این افراد براساس پروتکل استاندارد وزارت بهداشت خدمات به آنان ارائه می شود.

دکتر سلمان‌زاده بیان کرد: از جمله این خدمات می‌‎توان به برخورداری از 2نوبت ویزیت رایگان پزشک متخصص داخلی و مشاوره تغذیه در سال، انجام آزمایش‌ها، ویزیت پزشک، مشاوره تغذیه و در صورت نیاز ارجاع به سایر متخصصان بدون نوبت قبلی اشاره کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: از دیگر خدمات کلینیک‌های یادشده می‌توان به فعالیتِ اتاق زخم(زخم پای دیابتی) اشاره کرد که بیماران نیازمند می‌توانند از این خدمت نیز استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این کلینیک‌های تخصصی، بخش عمده‌ای از مشکلات بیماران مبتلا به قند خون در شهرستان برطرف شده و سبب ارائه خدمات مطلوب در سطح شهرستان می‌شود.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در حال حاضر کلینیک تخصصی در بیمارستان آیت‌اله طالقانی در روزهای 3شنبه و 5شنبه هر هفته برای بیماران دیابتی و از شنبه تا 2شنبه برای بیماران فشار خونی و در بیمارستان شهید بهشتی روزهای یکشنبه و 5شنبه برای بیماران دیابتی و روزهای شنبه، 3شنبه و 5شنبه برای بیماران فشار خونی با حضور پزشکِ مستقر، فعال و آماده ارائه خدمات به شهروندان است.


نسخه قابل چاپ
بیشتر