كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1398/7/25 پنجشنبهمعاون کل وزارت بهداشت خبر داد
230000مراجعه به مراکز درمانی در مرزهای کشور/ روند مطلوب خدمت‌رسانی به زوار در شلمچه
معاون کل وزارت بهداشت از مراجعه 230هزار زائر به مراکز خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در مرزهای کشور در ایام اربعین حسینی(تا به امروز) خبر داد.

.

معاون کل وزارت بهداشت از مراجعه 230هزار زائر به مراکز خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در مرزهای کشور در ایام اربعین حسینی(تا به امروز) خبر داد.
دکتر ایرج حریرچی ظهر امروز بعد از بازدید از مرز شلمچه در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در خرمشهر اظهار داشت: تا لب مرز رسیدگی بهداشتی، درمانی به عهده اورژانس و دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در عراق این خدمات توسط هلال احمر صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: تا به امروز بالغ بر 2هزار و 800 مورد بستری داشتیم و امسال با همکاری‌‎های صورت‌گرفته روند بسیار بهتر و سریع‌تری را برای انتقال بیماران و مصدومان به بیمارستان داشتیم.
معاون کل وزارت بهداشت با تاکید به این مهم که امسال با همکاری‌های صورت‌گرفته مصدومان به سرعت به شهرهای مبدا منتقل می‌شدند، افزود: طبق تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت کشور عراق، بیماران و یا مصدومانی که در بیمارستان‌های این کشور خدمات دریافت می‌کردند وجهی را نمی‌پرداختند.
وی بیان کرد: با وجود اینکه امسال با روند رو به رشد بسیار قابل توجه زائران روبرو بودیم اما خدمات با مشکلات کمتری ارائه شد و امیدواریم که زوار عزیز برگشت خود را نیز مدیریت نمایند تا با کمترین مشکل این رویداد دنبال شود.
دکتر حریرچی عنوان کرد: با توجه به عبور اتباع خارجی از مرز شلمچه برخی از بیماری‌هایی که در کشورمان کمتر دیده می‌شود را کنترل کردیم و جای هیچگونه نگرانی‌ای نیست.
وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام‌شده توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه افزود: خوشبختانه نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی در این مرز دیده می‌شود و افزایش پزشک و پرسنل را شاهد هستیم و با همکاری مردم، روند خدمات‌رسانی در شلمچه مطلوب است.
این مقام مسئول وزارت بهداشت تصریح کرد: در اين ایام تعداد 11هلی‌کوپتر با ما همکاری داشتند و در مرزهای کشور یکهزار و 100 آمبولانس نيز خدمات‌رسانی کردند.

نسخه قابل چاپ
بیشتر