كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1398/5/19 شنبهتوصیه‌های رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در آستانه عید سعید قربان:
هموطنان نکات بهداشتی را در ذبح قربانی رعایت کنند/استفاده از گوشت گرم ۲۴ ساعت بعد از کشتار
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در آستانه عید قربان گفت: هموطنان عزیز باید نکات بهداشتی را در ذبح و تهیه قربانی در نظر بگیرند و گوشت نذری را از جاهای مطمئن تهیه نمایند.

.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در آستانه عید قربان گفت: هموطنان عزیز باید نکات بهداشتی را در ذبح و تهیه قربانی در نظر بگیرند و گوشت نذری را از جاهای مطمئن تهیه نمایند.

در همین ارتباط دکتر شکرالله سلمان‌زاده ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان نکات بهداشتی را برای ذبح قربانی در این عید ارائه کرد و افزود: با توجه به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان گوسفند و دام‌های قربانی باید در مراکز بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی ذبح شوند. هموطنان عزیز باید نکات بهداشتی را در نظر بگیرند و گوشت نذری را از جاهای مطمئن تهیه نمایند.

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز هموطنان در این روزها برای تهیه گوشت ممکن است افراد سودجو فرصت را غنیمت شمرند گوشت‌های بیمار را وارد بازار کنند، بنابراین شهروندان باید نسبت به سلامت گوشت اطمینان حاصل کنند.

سلمان‌زاده با تاکید بر این نکته که هموطنان عزیز باید گوشت را از مراکز مطمئن تهیه کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از دام ذبح شده در کشتارگاه‌ها با مهر و علائم دامپزشکی بهترین کار برای ایام عید قربان است.

وی با اشاره به بروز برخی بیماری‌های مشترک بین دام و انسان مردم در فصل تابستان از هموطنان خواست برای جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند تب کریمه کنگو از گوشت گرم ذبح شده بلافاصله استفاده نکنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان توضیح داد: گوشت گرم تازه ذبح شده باید 24 ساعت پیش از مصرف در یخچال نگهداری شود تا از بروز بیماری‌ها جلوگیری شود.

وی به نظارت بر عرضه گوشت توسط کارشناسان مراکز بهداشت شهرستان‌های تابعه ی این دانشکده خبر داد و بیان کرد: تیم‌های بازرسی بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان بر مراکز تهیه و عرضه نذورات در عید قربان نظارت دارند تا این گوشت‌ها به صورت کاملا بهداشتی به دست مردم برسد.

سلمان‌زاده عنوان کرد: آموزش‌های لازم به دست‌اندرکاران تهیه و توزیع گوشت‌های قربانی در محل‌های گوناگون مانند مساجد و تکایا توسط تیم‌های بازرسی بهداشت ارائه می‌شود.


نسخه قابل چاپ
بیشتر