كوچك يا بزرگ كردن بخش :.رويدادهای کشوری
جمعه 16 فروردین 1398 رييس سازمان اورژانس كشور خبر داد:اعزام چهارمين تيم ويژه عملياتي اورژانس كشور به مناطق سيل زده پلدختر و معمولان

رييس سازمان اورژانس كشور گفت: تيم هاي سلامت روان اعم از روانشناسان و روانپزشكان، در منطقه حضور داشته و درحال ارائه هرگونه خدمت در زمينه سلامت و بهداشت رواني مردم سيل زده هستند.

دكتر پيرحسين كوليوند در گفت و گو با وبدا درخصوص خدمات و تمهيدات اورژانس به منظور مراقبت از سلامت مردم، در مناطق سيل زده لرستان، اظهار كرد: چهارمين تيم ويژه عملياتي اورژانس كشور به همراه ١٠ پزشك و ٤٠ نيروي فوريت هاي پزشكي با تمامي امكانات اعم از آمبولانس، خودروي عملياتي، موتورلانس و تجهيزات كامل به مناطق سيل زده پلدختر و معمولان اعزام شدند، این تیم تا زمان برقراری شرایط عادی در مناطق سیل زده حضور خواهد داشت.

وي افزود: درحال حاضر يك بيمارستان مجهز با تمامي امكانات و با حضور متخصصان مختلف، اعم از متخصص مغز و اعصاب، اطفال، جراح عمومي، زنان، قلب، داخلي، ارتوپد و گوش و حلق و بيني، در محل اسكان موقت سيل زدگان پلدختر مستقر است.

دكتر كوليوند از تقويت خدمات توسط تيم اورژانس خبر داد و افزود: تمامي امكانات و خدمات اورژانس در مناطق سيل زده كشور با قوت تداوم داشته و در مناطق روستايي كه امكان تردد محدود است، موتورلانس هاي اورژانس را اعزام كرده ايم.

رييس سازمان اورژانس كشور با بيان اينكه تاكنون ١٠ هزار قوطي شيرخشك در بين مردم پلدختر و معمولان توزيع شده است، تصريح كرد: براساس يك سامانه هوشمند، اطلاعات ساكنين مناطق سيل زده ثبت شده و از طريق آن وضعيت سلامتي آنها رصد مي شود تا درمواقع لزوم، وضعيت سلامتي آنها پيگيري شده و مراقبت هاي لازم را دريافت كنند.

دكتر كوليوند بيان كرد: در روزهاي اخير، از طريق اورژانس هوايي اقدامات حياتي و ارزنده اي انجام شده است كه از جمله آن مي توان به انتقال مادران باردار به مراكز درماني اشاره كرد.

وي از حضور مستمر كارشناسان بهداشت محيط و مركز مديريت بيماري هاي واگير در مناطق سيل زده خبر داد و گفت: كارشناسان بهداشت، بر تمامي مسائل بهداشتي در مناطق سيل زده نظارت كافي داشته و مراقب سلامت مردم هستند، به طوريكه تاكنون حتي يك مورد بيماري واگير در اين مناطق مشاهده نشده است.

رييس سازمان اورژانس كشور بر حفظ روحيه و افزايش تاب آوري مردم سيل زده در اين شرايط تاكيد كرد و افزود: در شرايط بحران، بايد مراقب حفظ روحيه و بازگشت نشاط براي تلاش در جهت سازندگي در مردم آسيب ديده باشيم. در اين راستا نيز، تيم هاي سلامت روان اعم از روانشناسان و روانپزشكان، در منطقه حضور داشته و درحال ارائه هرگونه خدمت در زمينه سلامت و بهداشت رواني مردم سيل زده هستند.